dinsdag 5 augustus 2014


Paleo Brood
Auteur:  Sabine van Paleo2Go
Dit recept is afgeleid van het recept kaneelbroodjes gevonden op Oerkracht Voedingsadvies. Ik heb vervolgens de verhoudingen een klein beetje aangepast zodat er een heerlijk brood uit kwam rollen ;). Ik denk dat dit brood niet lang vers blijft dus mijn tip is om deze in sneetjes te snijden en zo in te vriezen. Dan heb je altijd een lekker vers sneetje brood Paleo Proof!
         

Ingrediƫnten

  • 115 gr tapiocameel
  • 115 gr water
  • 120 gr gesmolten kokosolie
  • 1/5 th keltisch zeezout 
  • 60 gr kokosmeel
    1 ei (large)

    Hoe maak je het
  • verwarm de oven voor op 175 graden 
  • smelt de kokosolie in een pan. Wanneer deze gesmolten is doe je het water en het keltisch zeezout erbij en laat deze eventjes 30 seconden borrelen. Zet daarna het vuur uit. 
  • doe de gesmolten kokosolie tezamen met de tapioca meel in de keukenmachine en blijf mengen tot je een mooi deeg hebt. 
  • laat dit nu 4 minuten afkoelen
  • doe nu het ei en de kokosmeel erdoor en zet je keukenmachine weer aan
  • wanneer zich een bal deeg heeft gevormd haal je het deeg eruit
  • maak er een broodvorm van
  • leg op de bakplaat en bak in circa 60min op 175 gr gaar. De exacte baktijd hangt af van je oven en van wat je zelf lekker vindt. Ik vind het lekker als het nog een beetje zompig is van binnen en na 60 min vond ik het perfect
  • Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten