zondag 24 november 2013

Waarom gluten/granen,- suiker en zuivel vrij eten?

Ja ja ook ik heb een blog! Iets wat naast het ontwikkelen en bedenken van Paleo2Go al heel lang op mijn verlanglijstje stond en nu dankzij wat hulp van Marinka van Eet Paleo is het me gelukt! Dus ik ben blij en met het schrijven hiervan is mijn allereerste officiële blog een feit!  :)
Het logo bovenaan van mijn blog gaat Sandra van Kaandorp Communicatie nog eventjes aanpassen als het goed is zodat het mooi aansluit :)

Om mijn eerste officiële post te vieren krijg je bij je bestelling van de Specu Bomb (gevulde speculaas) bij Paleo2Go korting. Deze aanbieding is geldig van zondag 24 november 14.00 t/m maandag 25 november 20.00. Ga naar www.paleo2go.nl om te bestellen. En alvast eet smakelijk :)


Als mensen horen hoe en wat ik eet dan zie ik vaak de figuurlijke oren goed flapperen ;). Want dan kom je toch heel heel veel voedingstoffen tekort? Zuivel heb je toch nodig voor je calcium? En hoe zit dat dan met de vezels als je geen granen eet? En zo slecht is suiker toch niet?
Tja ik vind dit altijd lastige vragen. Ik weet voor mezelf heel goed waarom ik deze voedingstoffen niet eet. Ik word er ziek van. Sowieso ben ik er al jaren intolerant voor maar afgezien daarvan geloof ik ook oprecht dat deze voedingstoffen je meer schade aanbrengen dan goed doen. Is het niet op de korte termijn dan zeker op de lange termijn. Maar ja hoe leg ik dat nou goed uit? Ja niet dus... dat lukt me gewoon niet. Ik ga stamelen, voel me onzeker en schiet snel in de verdediging en eerlijk is eerlijk vaak heb ik helemaal geen zin om dit te gaan uitleggen omdat je vaak in discussie e.d. hierover beland en dat kost mij weer energie en daar heb ik dan ook weer helemaal geen zin in.... . Dus ik hou het er dan maar op dat ik vele intoleranties heb en daarom heel veel niet mag eten.
Ook heb ik niet meer de behoefte om mensen "om te krijgen". Iedereen moet en mag doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Voor mij is dit zo veel mogelijk eten volgens het Paleo Principe. En voor jou?

Mariella Alberts
Maar vanaf nu ga ik iedereen die wilt weten hoe het nu precies zit naar de blog van Mariella Alberts- Voedingspraktijk Pure Energy verwijzen. Zij heeft een heel mooi helder stukje geschreven over gluten/granen-, suiker en zuivelvrije feestdagen. Ik hoef niet meer te stamelen en toch geef ik zo goede heldere informatie :) Ideaal!





Mariella heeft in Wijk en Aalburg haar eigen voedingspraktijk en sinds kort heeft ze ook een geweldige webshop Pure Energy met alle producten op natuurlijke basis en 100% gifvrij. Helemaal in mijn straatje dus! Ben je nog op zoek naar leuke sint en kerst cadeautjes neem dan zeker hier eventjes een kijkje of als je op zoek bent naar een professionele voedingsdeskundige maak dan een afspraak met Mariella!

Je vindt haar via facebook en haar site/shop:
Site: Voedingspraktijk Pure Energy
Shop: Pure Energy Shop; gifvrij voor het hele gezin
Facebook: Voedingspraktijk Pure Energy

Ik zag toen ik het stukje las dat ze in haar blog naar mijn heerlijke lekkere gezonde brownies & cakes verwijst! Hoe lief is dat? Je begrijpt ik ben trots! Dus indien je geen zin hebt om voor de feestdagen wat lekkers te maken maar je wilt niet te veel of geen troep gaan snoepen/eten neem dan eens een kijkje in mijn shoppie: www.paleo2go.nl. Speciaal voor de feestdagen is er de Specu Bomb. Deze is overheerlijk en smaakt naar gevulde speculaas. Ben je meer op zoek naar een ontbijtkoek/kruidkoek vervanger dan wil je zeker de Special Spicy Cake proberen.


Let wel op i.v.m. de drukte voor de feestdagen dat je op tijd besteld! Woon je in Europa let er dan op dat de levertijd langer dan gemiddeld is.


Zo dit was mijn allereerste officiële post...Een hele fijne zondag nog!

Liefs Sabine
Paleo2Go; waar gezond snacken begint




Geen opmerkingen:

Een reactie posten